CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages


#JIKA HATI ADALAH ISTANA.CHENTA ADALAH SINGGAHSANA.KETULUSAN IALAH MAHKOTA. KESETIAAN ADALAH PIALA TERINDAH.SENYUMAN KEKASIH ADALAH TAHTA.KEJUJURAN DAN KETULUSAN ADALAH PUSAKA#

sin chan wit shizuka

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, 15 March 2014

# Pray for MH 370 #





Assalamualaikum..


Masih lagi belum jumpa jawapan yang sebenar kan? Allah. apakah sebenar di sebalik kejadian. ok ari ni ada maklumat dalam FB kata macam dah sure yang MH 370 ni di RAMPAS. Allahhuakbar kalau la betul. di harap sangat semua mangsa masih berada dalam keadaan dilindungi dan sihat. Mohon kite semua berdoa untuk mereka. tidak perlu menuduh sesama sendiri sebaliknya kita bersatu kan berdoa dan terus usaha sebaik mungkin.

Buat keluarga mangsa banyak kan bersabar dan teruslah bedoa semoga semua berada dalam keadaan yang dilindungi. Kejadian yang banyak memberi pengajaran kepada kite semua sebagai umat Islam kan. yang mana kite semua mungkin alpha dengan dunia. mungkin Allah rindu akan rintihan dan doa dari hambanya..

apa pun mungkin ada hikmah yang tersembunyi di sebalik kejadian. Hanya DIA yang maha berkuasa.. Usaha. DOA. Tawakal.. aminn



Thursday, 6 March 2014

~kekuatan hati~



assalamualaikum..

lama sangat menyepikan. mood bercerita tak datang. hanya membaca aje ade. hihi. ok sekaran life masih mencari-cari kehidupan. masih banyak perkara belum selasai. hanya ALLAH je la tahu persaan. berat sungguh asa nak hadapi. rezeki masih belum untuk diri ini.

siyes life sekarang rasa macam tak tenang. hari-hari berfikir masa depan. usaha-usaha. tawakal. bersabar. itu aje yang mampu buat. berdoa. mudahan ada rezeki memihak pada diri. kalau fikir pada dunia sekarang memang merunsingkan. semua perkara bukan sangat mudah. sangat perlukan kesabaran yang tinggi.

mudahan tahun ini ada perkara yang mampu diselesaikan. boleh menggurangkan beban yang asa sangat berat di kepala. mungkin life orang lain lagi teruk. semoga semua mampua hadapi. rasa sukar terima bila ape yang dirancang masih belum tercapai. rasa sebak di dada pun ada. siyes memang kekuatan hati aja yang paling utaman sekarang.

harap mudahan dipermudahkan urusan dan rezeki dimurahkan. apa yang diharapkan berhasil berkat usaha. doa dan tawakal.

mohon diberi keizikan olehNYA..

amiin..

Saturday, 21 September 2013

#biasa dia ye# :)

Assalamualaikum..

hari ni nak cite pasal budak bambam yang dah noty sekarang. dah besar kan and dah kenal orang. rindu okeh kat dia. sekarang dah masuk 7 bulan da. aktif. geraamm ye tengok dia. hu2. sape lagi kalau bukan si bambam Batrisya ni.. :)


see..grrrmm.. je tengok kan.?hu2

sekarang dah pandai ikut orang dah. tak boleh tengok orang bersiap pakai tudung mula dia pun sibuk aje. angkat tangan nak suh orang dukung. hu2.. kalau tak amik nanti haa jap tu nangis la. pastu dah kenal nama dia. panggil penuh nama dia terus cari-cari suara orang yang panggil. lepas tu tersengeh jew! (^_____^)
nak wat cam ner papa dia kalau men dgn dia panggil nama penuh jew.. tu yang dia ingat nama dia ape. gud.gud. satu perkembangan yang bagus kan. huhu.

satu tabiat dia ni kalau dia ngantuk pun dia tahan. kalau suh tido menangis ya ampun macam di cubit-cubit. hihi.. kalau tido sendiri la. maksudnye dalam buai ke.. kena pandai-pandai pujuk baru la dia diam.. takut orang tinggal dia la tew! suka benor bejalan ini budak.. :) kalau dapat berjalan mak aiii.. tersenyum aje.. tapi kalau ada mama dia xpe sebab dia tau mama dia tak tinggal kan dia.. senang je la nak tido. she cleaver girls! 

siyes Dhiya Alya Batrisya ni suka sangat berjalan okeh! kalau dia duduk dalam walker dia pstu duduk depan pintu grill rumah. lalu Si Cina Apek jalan kaki pun boleh dia sedih-sedih naka ikut keluar. rasa macam terkurung la tew! orang jalan tak bawa dia.. haiiisssh! trisya.trisya.. huhuhu.. lawak je asa. budak kan macam-macam hal ade. 

pastu suka makam. bagi je ape sume masuk mulut. hihi.. sekarang tak pandai jalan lagi. tak atau la pasni kalau dah pandai berjalan camne. asanye kena kunci selalu pintu takut keluar sendiri.. hihihi. pape pun dia ni senang nak jaga. cuma masa nk tido kalau xde mama dia je susuh ckit sebab nak kena pujuk dulu. ada mama n papa dia tak pe la.. senang aje.. sebab tau orang tak tinggal dia kan.. 
ok jom see the pic!
    

see..muka bahagian boleh keluar kannnn! hu2
                
si bambam gurls!
hay! saya Sis Bat. kata mama saya! omel x?

amacam ada bran ka?wa Kak Long kawasan okeh! hu2
 okeh pic last ni ada maksud tersendiri..

apakah???
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


tadaaaa

haha.. abis la mama n papa dia.. :)

okei bye bye.... peace yo!

Thursday, 19 September 2013

#rezeki#ALLAH#Syukur#

Assalamualaikum..

dapat call suh lapor diri next week. walaupun biase-biase je tapi tetap bersyukur. Amin.. rezeki dari DIA. sangat mulia perancagan DIA.

Ok! next week bermula life baru dan suasana baru. orang baru. kerja baru. nasib baik dah ada kawan lama kat situ yang sama-sama baru. huhu. so sama-sama la kami menyesuaikan diri. bertabahlah di dunia baru dengan pelbagai karenah dan sikap. al maklumla kalau orang baru mesti akan di pandang lain kannn. #boleh#bikin#stress# tapi itu sume terpaksa hadapi. mungkin aderezeki lebih baik kat sini kan. cuba aje la..

semoga sumenye berjalan lancar. aminnn.. :)


hope will be okei! 
gud luck untuk diri sendiri..

Tuesday, 17 September 2013

#1st step#

assalamualaikum

alhamdulillah. Discussion yang bawa senyuman. :) moga apa yang dirancang berjalan lancar. moga dipermudahkan semuanye.

tak sabar juga nak tunggu time tu. huhu. debar2 juga rasanye. alhamdulillah tiba juga masanye. moga diberkati.

mood teruja. suka. gembira. bedebar.