CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages


#JIKA HATI ADALAH ISTANA.CHENTA ADALAH SINGGAHSANA.KETULUSAN IALAH MAHKOTA. KESETIAAN ADALAH PIALA TERINDAH.SENYUMAN KEKASIH ADALAH TAHTA.KEJUJURAN DAN KETULUSAN ADALAH PUSAKA#

sin chan wit shizuka

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 15 March 2013

#tersenyum,tertawa, berbahagia#



assalamualaikum...


hohoho..sume orang nak rasa tersenyum, tertawa, berbahagia kan.kan.? tak kira ape keadaan pun sebab bile kite senyum pasti sume orang akan senyum. dan bila semua senyum dunia tak ada penyakit kan? hakhak.. #copy sikit lirik lagu senyum# so itu semua akan terjadi dalam diri sume orang okeh.! cume perkara tu dinamik bak kate pensyarah aku yang ajar subjek geomorfologi pinggir pantai ..dinamik like ombak yang sentiasa berubah-ubah gitew! ada kuat ada slow..  #hah! hamik kau kuar ilmu study aku#huhu.. sooo untuk life kita ni merujuk kepada hidup tak selalunya indah kadang-kadang kita kat atas dan kadang-kadang kite kat bawah tau. so masa tu la emosi kite yang main peranan.. apa yang sangat penting time ni kalau ia berada kat diri aku.. SABAR is important! yes tu yang selalu aku cuba buat dalam hidup aku.. KUAT kan hati kita. setiap yang berlaku ada hikmah dia.. kite kena percaya yang ni.. ada penyelesaiannya.. :) 

ada ungkapan yang aku suka # Orang yang berjiwa besar miliki dua hati, yakni satu MENANGIS yang kedua SABAR # so bagi aku memang betul menangis salah satu boleh kurangkan stress dan menangis jugak sebenarnya melambangkan kebahagian.. siyess kalau perempuan may be akan laku kan ini kalau ada msalah atau dia rasa terlalu gembira kan.. sama macam aku.. nama pun perempuan harus jiwa tacing-tacing gitew! menangis is perkara biasa..hakhak.. tapi bukan suke-suka ye sume bermakna.. okeh Sabar pun memang perkara penting bagi aku. kalau kite amalkan sikap sabar ni Insyaallah kite boleh hadapi sume masalah dan kite masih mampu tersenyum okeh! siyes tak tipu.. dengan kite tanamkan sabar dalam diri kite.. bila kite diri kite dalam keadaan marah sekali pun kita masih boleh kawal sikap amarah tu..boleh bertenang.. cuba untuk kenal pasti punca masalah dengan step yang betul.. tak ada lah emo sesuka hati kan.. cuba jernih kan keadaan kepada lebih baik.. sebaik yang boleh.. dari kite panjangkan cerita.. baru diri kite akan tenang.. hadapi dengan senyuman gitew! 

ok la setiap yang terjadi dalam diri kite adalah dugaan dari Nya.. dia nak uji kite.. mungkin DIA nampak kite alpa dengan dunia kita.. saje la nak suh kite kembali pada Nya.. dia rindu untuk dengar rayuan kite pada Nya.. jadi kite sebagai umatnya kena sentiasa bersederhana.. DIA tak akan duga hambanya kecuali untuk melihat hambanye 
TERSENYUM di sana
TERTAWA di sana
BERBAHAGIA di sana

aminn..mudahan ada peluang untuk merasainya.. :)

 

okei dah abis aku membebel..hakhak.. kalau tak faham buat-buat faham la ye.. hihihi

No comments: