CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages


#JIKA HATI ADALAH ISTANA.CHENTA ADALAH SINGGAHSANA.KETULUSAN IALAH MAHKOTA. KESETIAAN ADALAH PIALA TERINDAH.SENYUMAN KEKASIH ADALAH TAHTA.KEJUJURAN DAN KETULUSAN ADALAH PUSAKA#

sin chan wit shizuka

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 30 March 2013

#Madu kah honey kah. ape pun boleh! #

Assalamualaikum..

ade orang cakap madu tu manis. ada jugak orang cakap madu tu racun. haiyak cinpius di situ! tapi bila kite rasa eh.eh. manis la pulak ye.! so luarannya madu di anggap manis ler. abis camne plak dengan madu yang di kate kan pahit tu plak kan? hurmm! hakhak.. okei topik tu sensetip sikit la sebab madu pahit ni dalaman punye.. huhu.. bagi yang mengerti ia memahami la kan. :) harus la pahit dah BERMADU kau! sape yang yang suka kan.. oh my! mintak di jauhi. sile pergi main jauh-jauh ye Mrs Bermadu! i hate u! haha.. connot-connot! pahit woo kalu madu yang tu.. tidak daku rela kan ia! eh.eh tetiba emo la plak kan.. ok tak mau cite kisah madu itu tapi ade story sini aku nak share pasal madu.

cenggini kisahnya. ari tu aku ke JB umah my Bro saje jenjalan kebetulan sume family aku kat sane nak tengok anak sedara aku. makanya kami semua ke sane la untuk jumpa itu budak omel.. so ape la kaitannye dengan madu yang aku nak cite ni dih. perkaitanya adalah cenggini. satu ari tu tukang urut datang umah abang aku. al maklumla ade orang berpantang kan kat umah. so masa untuk berurut. makanya tukang urut di jemput datang. so masa dorang tengah berurut tu aku masuk bilik nak kasi baby kat kak ipar aku sebab baby nagis kelaparan. after tu akak tukang urut tu sembang dengan aku sambil tunggu baby BF. borak-borak sesi kenalan la cengitu. dia pun bagi petua kat aku. katenya kalau nak muka bersih cantik, putih, hilangkan parut jerawat guna lah MADU. ha! tu la kaitanya. hu2.

akak tu ajar aku suh guna madu untuk pulihkan muka yang ade kesan parut dalam. dia cakap madu boleh timbulkan balik kulit yang rosak tu akibat jerawat. makanya asa teruja ingin mencuba. nak ilangkan parut di muka dan nak putih kan kulit i.. auuw! i pun berangan mau kulit gebu2 juge yee.. hu2.. mudahan usaha ini berjaya. so now aku dah mengamalkannya. hasilnya masih belum boleh aku cakap sebab masih terlalu awal lagi.. so kena tungga la dalam 3 ke 4 minggu ye. biasa kite kena sabar sikit. sume perkara perlukan masa kan.. okei! sebenarnya nak bagi semangat kat diri ini supaya berdisiplin! gitew! hehe.. sabar.sabar.sabar dan teruskan usaha oyeehh! #wow semangat berkoba-koba gitew!#

caranya sangat simple dan mudah siyes! ape je bahan-bahan yang kena ada?? hakhak.. ia tidak susah ye,.. anda cume perlu LILIN, MADU, SUDU dan PEMETIK API.. itu aje okeh! cara nak wat lagi senang dan masa yang singkat. masukan madu dalam sudu sesuka hati anda nak. pastu pasang lilin, amik sudu yang ade madu tadi panas kan madu tu atas api lilin sampai dia mendidih ye.. and last but not last.. padamkan api, sejukan sebentar madu tadi and than sapu la kat kulit muka anda! haha..kan da siap! kejap je.. dah bertahankan la selama sekurangnya 1 jam ye.. pakaila sekerap yang anda inginkan. seeoloknya pada mula penggunaan gunala 1x 1 ari.. so bila dah nampak hasil pandai-pandai la korang pikir nak pakai bape kali seminggu. biasa orang pakai 2 or 3 x seminggu sebagai masker.




okla sampai di sini saje petua dari mak cik ye.. hakhak.. mak cik - mak cik sahgattt!!

Selamat Mencuba !!!



No comments: